CVR-nummer: 44784009
På Bents-webshop.dk kan du handla enkelt, säkert och utan obehagliga överraskningar. Vi bjuder på 14 dagars ångerrätt och frakt från 0kr, samt snabb leverans.
Här nedanför hittar du våra fullständifga handelsvillkor!
Kontakt
Du kan kontakta oss via e-post kontakt@bents-webshop.dk, vilket vi besvarar inom 48 timmar på vardagar, eller per telefon +45 61108805 (10-18) på vardagar.
Var vänlig och ha ditt order-nummer bestående av 6-siffror till hands vid kontakt, då detta kommer att underlätta vår service.
Betalning
-
Vi accepterar Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, American Express, JCB, ViaBill, Mobile Pay, ApplePay och Google Pay
-
Vi säkrar dina transaktioner med krypterad SSL och 3DSecure för optimal säkerhet.
-
Inga kortavgifter.
-
Reservering av belopp: Betalar du med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart.
-
Vi drar beloppet för vi skickar varan, eller pengarna frigörs enligt avtal med din kortutfärdare.
Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutfärdare.
Förbehåll
Vid försening, restorder eller slutsålda varor, strävar vi efter att så snabbt som möjligt informera dig om detta och vad vi kan göra i ärendet, t.ex. återbetala pengarna eller hjälpa dig att hitta en liknande vara.
Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt, och du rimligtvis borde ha upptäckt detta, är vi inte skyldiga att leverera produkten till det felaktiga priset.
Frågor
Behandlingstiden förväntas att ta 1-2 vardagar från orderbekräftelsen till orderbekräftelse till överlämnande till det valda transportföretaget.
Leveranstiden hos det valda transportföretaget finns på deras webbplats.
Om du inte är tillgänglig på företagsadressen eller bostadsadressen lämnas en avisering som indikerar vilken utlämningsställe du kan hämta paketet från.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras separat, löper fristen från den dag du mottar den sista varan.
Om ordern består av flera omgångar eller delar löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du mottar den sista omgången eller delen.
Denna frist innebär att du har 14 dagar från mottagningsdagen att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till kontakt@bents-webshop.dk eller använda det standardiserade ångerformuläret som finns längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en enda order.
Observera att du inte kommer få tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
Outlösta paket
Om du inte hämtar din paket och den returneras till oss kommer du att debiteras de faktiska returfraktkostnaderna. Vid återbetalning kommer dessa att dras av från det belopp du annars skulle ha fått tillbaka. Om du önskar att få paketet skickat igen måste du dessutom betala för ny leverans.
Retur
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Du måste själv betala för returfrakten, och du ansvarar för eventuella skador som uppstår under transporten. Var god inkludera en kopia av orderbekräftelsen eller fakturan i paketet.
Paketet ska skickas till:
BENTs Webshop
A.P Møllers alle 15 Syd
2791 Dragør, Danmark
Ingen ångerrätt
Följande avtal kan inte ångras:
Leverans av varor som kan förväntas förändras eller försämras snabbt.
Leverans av förseglade varor som av hälsoskyddsskäl eller hygienskäl inte är lämpliga för att returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen.
Skicka tillbaka varan i samma skick
Om varan har förlorat värde på grund av att du har använt den på ett sätt som inte var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du endast få en del av köpesumman tillbaka. Det belopp du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.
Om den ursprungliga förpackningen saknas kan det eventuellt medföra en värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan har förlorat värde drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra leveranskostnader om du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit din anmälan om att du vill ångra avtalet.
Vi återbetalningsbeloppet med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inte annat har avtalats.
Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation på att du har returnerat den.
Paketet ska returneras till:
BENTs Webshop
A.P Møllers alle 15 Syd
2791 Dragør, Danmark
Vi accepterar endast paketer som skickas direkt till ovanstående adress.
Reklamationsrätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor. Det innebär att du har 24 månaders reklamationsrätt. Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.
Du ska reklamera inom en ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid vara i rätt tid.
Om din reklamation är berättigad och vi kan bedöma detta utifrån bilder/videor, skickar vi en returetikett som täcker fraktkostnaderna. Varan ska alltid skickas tillbaka i ett ordentligt emballage. Kom också ihåg att få ett kvitto på sändningen så att vi kan återbetala dina rimliga fraktkostnader om du själv skickar tillbaka varan och reklamationen är berättigad
Paketet ska returneras till:
BENTs Webshop
A.P Møllers alle 15 Syd
2791 Dragør, Danmark
Vi accepterar endast paketer som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Klagomålsmöjligheter
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, ska du kontakta kontakt@bents-webshop.dk. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka en klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
För att kunna klaga måste varan eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 kr och högst 100 000 kr.
När du handlar på en e-märkt webbutik kan du få ditt ärende behandlat gratis hos e-märket - oavsett beloppets storlek. Läs mer här.
Om du är bosatt i en annan EU-medlemsstat än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineplattform för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr
Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Billigere End NormalT och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data.
Företagen behandlar endast information på vårt uppdrag och får inte använda dem för egna ändamål.
Vi samarbetar enbart med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter tillräckligt skydd.
Den ansvariga för data på bents-webshop.dk är Billigere End NormalT.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall har vi skyldighet att ta bort dina personuppgifter om du begär det. Det kan vara om dina uppgifter inte längre behövs för de ändamål som vi skulle använda dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: kontakt@bents-webshop.dk